Saker jag stör mig på i samband med bussåkning

– Personer som prompt ska kliva på bussen först trots att de ska betala med kort, försöka betala med kontanter eller ska fylla på busskortet. De tar inte emot kontanter längre och skaffa ett busskort som du fyller på på Navet eller vänta till sist i kön!
– Personer som ska leta fram busskortet inne i bussen när det är dennes tur. Använd tiden i kön till det!
– Personer som slänger sig ner på sätet bredvid dig utan de att gjort minsta antydan till att de vill sitta där. Vänligen säg till innan så jag kan flytta min väska innan du placerat din röv på den!
Personer som äter friterad mat. Hela bussen stinker skit och jag vill bara kräkas. Det är inte ok att äta eller medför mat på bussen om det är friterat!
– Personer som pratar jättehögt. Vissa vill ta det lugnt på bussen, vänligen konversera i en låg samtalston.
– Personer som lyssnar på musik genom högtalare. Väldigt få runt dig vill lyssna på din musik, använd hörlurar!
Personer som ej ser efter sina barn. Nej, jag vill inte sitta där dina barn haft fötterna på sättet och jag vill absolut inte höra dina barn skrika hela resan. Visa vem som är förälder och bestämmer!

Som pendlare får man vara med om mycket!

Postat med WordPress för Android

Lämna en kommentar