Kalas och konfirmations-plugg

Både igår och idag har vi grattat Pärs morfar som fyller 80 år. Igårgenom middag på Granudden tror jag restaurangen heter, ligger vid Höga Kusten-bron. Där blev det trerätters middag bestående av Västerbottenostpaj till förrätt, någon fisk med typ jordärtskockspuré till varmrätt och tre sorters glas med typ kladdkakan till efterrätt. Blev alldeles förmycket för mig så blev alldeles illamående resten av kvällen typ..
Idag har vi varit hem till Pärs morföräldrar där det bjöds på kallskuren buffé och tårta till efterrätt. Jag nöjde mig dock med kaffe till efterrätt eftersom jag åt alldeles för mycket idag med.
Nu ligger Pär och sover på soffan medan jag krypt upp i gästsängen för att läsa lite ur bibeln. På onsdag har jag konfirmationsträff igen och det känns som om själva konfirmationsceremonin inte borde vara så långt bort. Spännande!
image

Lämna en kommentar